بیتدبیری «روایت دُرُشت» را بهجای «روایت دُرُست» نشاندبالاخره پنجشنبه موعود آمد و رئیسجمهوری آمریکا در سخنانی گستاخانه ضمن تروریست خواندن ملت ایران، برای اولین بار پس از انجام توافق هستهای اعلام کرد که ایران به برجام پایبند نبودهاست. ترامپ در سخنان خود اتهاماتی جعلی همچون دست داشتن ایران در پیدایش داعش، القاعده و طالبان، حمایت ایران و سپاه از تروریسم زد و بر ادامه راهبرد فشار اقتصادی و تحریمایران تأکید کرد.عداوت سران آمریکا با ملت ایران آنچنان غیرقابل انکار شده که ادعای رئیسجمهور آمریکا مبنی بر آنکه در کنار ملت ایران ایستاده نیز پوچ از آب دربیاید و کاربران ایرانی در فضایمجازی حسابی از خجالت سران آمریکا دربیایند. در توییتر هشتگ #neverTrustUSA (هیچوقت به آمریکا اعتماد نکن) زده شد و اینستاگرام نیز موج اعتراض به استفاده از لفظ جعلی خلیج ع.ر.ب.ی به جای Persian Gulf به راه افتاد.شبکههای اجتماعی به بخشی از اتهامات وارد شده از سوی رئیسجمهور آمریکا واکنش نشان داد اما رسانه رسمی باید ذهنها را بهسوی «آدرس درست» هدایت کند. واقعیت آن است که برای اولین بار و بعد از ۸ بار تأیید قبلی؛ رئیسجمهور آمریکا پایبندی ایران به توافق هستهای را رد کردهاست. این یعنی آنکه مرحله جدیدی در برجام رخ داده که باید برای آن تدبیر شود. تأکید سران آمریکا بر فشار اقتصادی و تحریم مجدد ایران نیز مخالف روح در جستجوی عدالت...ما را در سایت در جستجوی عدالت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 12 تاريخ: يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 3:15
ذهنم لابهلای اخبار غوطهور بود که تلفن زنگ خورد. مادرم بود. بغض داشت. سعی کرد آرامآرام حرفش را بگوید؛ اما من تندتند قلبم میزد....پرت شدم وسط کربلا. پشت بابالبغداد. وسط بازار و درون مغازهی مرد عربی که فارسی را با لهجهاصفهانی حرف میزد و چپقی در دست داشت. روسری میفروخت...حرفهای مادرم را درست نمیفهمیدم. درست مثل کفنفروشی که مغازهاش درست کنار فروشندهی عراقی با لهجهاصفهانی بود و تند تند عربی غلیظ عراقی حرف میزد و احتمالا فکر میکرد زبانش را میفهمم...خودم را جمعوجور کردم. دوباره پرسیدم. با بغض گفت "مادربزرگ حالش خوب نیست؛ نه که خوب نباشهها، فقط خوابیده. صداش هم کردیم ولی بیدار نمیشه. دکتر اوردیم بالای سرش. اورژانس هم اومده. ولی..."میدانست برای مادربزرگ [که سفارش کرده بود برایش کفن کربلایی بخرم]، روسریسفیدی هم خریدهام تا همراه باخبر بچهی تویراه سوغاتی راهم باشد برای مادربزرگ.میدانست بههم ریختهام. گفت "همونجا بمون تا بیایم دنبالت" اما دست خودم نبود. نمیتوانستم بمانم. پای ماندن نداشتم. برعکس جمعهقبل که تازه از سفر رسیده بودم و میخواستم یکراست بروم قم؛ تا خبر بچه را به مادربزرگ بدهم. نشد. نگذاشتند...از آن تلفن یکسال گذشت. هانیه ششماهه شده. روسریسفید هنوز در چمدان است. مادربزرگ اما با کفنی که از کربلا آمد، در خوابابدی است. لطف کنید و فاتحهای برایش در جستجوی عدالت...ما را در سایت در جستجوی عدالت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 12 تاريخ: يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 15:45
کاربرانی از دو سمت فضای سیاسی کشور چندصباحی است که #روایت_فتنه میکنند؛ روایتی که فقط به عمیقتر شدن شکاف کمک میکند، نه درمان آن. اگر درمان میخواهید از دلیل دعوا و ریشهاش بگویید نه از چگونگی دعوا و شیوهاش.برآورد من این است که ساختار قدرت جمهوری اسلامی، باطرح موضوع رای مردم به مثابه #حقالناس، چراغ سبز به اصلاحطلبان برای بازگشت به قدرت، حلوفصل پروندههایی مثل کهریزک و... راه گفتگو را باز کرده و تلاش برای کاهش شکاف را عملی کرد. اگر #روایت_فتنه تمام نمیشود؛ مشکل جای دیگری است.مشکل این است معترضانی که بعضا در خیابان باتوم و گاز اشکآور خوردند [وکشته هم دادند] نمیخواهند قبول کنند سران جنبش سبز برای آنکه بتوانند آنها را در میدان اعتراض به عنوان اهرم فشار نگه دارند، رو به «دروغ تقلب در انتخابات» آورند؛ درحالیکه خود همین سردمداران به تقلب باور نداشتند.قدیمیها درست گفتهاند که «در وسط دعوا حلوا خیر نمیکنند» کسانی خواستند احمدینژاد رئیسجمهور نباشد؛ ازطریق انتخابات به هدف نرسیدند؛ پس کل بازی را به هم زدند! آن هم درشرایطی خلافمردمسالاری و با تحریک بخشی از مردم برای شورش علیه رأی اکثریت. کجای دنیا با شورشی برخورد خشن نمیشود؟به نوع رفتارها با معترضان سال ۸۸ نقد وارد است. اما تا وقتی حامیان دو نامزد شکستخورده انتخابات۸۸ قبول نکنند که رفتارهای انتخاباتیشان برخلاف اصول مردمسالا در جستجوی عدالت...ما را در سایت در جستجوی عدالت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 6 تاريخ: يکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت: 15:45